Przejdź do treści
Przejdź do stopki

XXX Pielgrzymka Ochotniczych Hufców Pracy na Jasną Górę

Treść

W dniach 9 – 10 czerwca 2022 r. młodzież z Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Szczawnicy – Jabłonce, filia Jabłonka brała udział w 30 pielgrzymce Ochotniczych Hufców Pracy na Jasną Górę. Po dotarciu do Złotego Potoku rozłożyliśmy namioty i udaliśmy się na zwiedzanie miasteczka namiotowego. Wszystkich pielgrzymów przywitał ks. Jarosław Sroka – ogólnopolski duszpasterz OHP. Na miejscu czekały na nas liczne atrakcje, m.in.: występ grupy profilaktyczno-ewangelizacyjnej „Wyrwani z niewoli”. Podczas ich występu młodzież świetnie się bawiła, pod sceną wszyscy tańczyli i śpiewali. Kolejnym punktem był przegląd Piosenki Religijnej. Nasze Centrum reprezentowała Magdalena Bosak, wychowanka grała na skrzypcach i śpiewała piosenkę ,,Maryjo, Królowo Polski”. Następnie wręczono nagrody laureatom Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego Młodzieży OHP pn. „Kartka Wielkanocna”. Kolejno wspólnie odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski. Niestety pogoda spłatała nam figla i z powodu ulewy oraz burzy musieliśmy się przenieść na nocleg do pobliskiej szkoły. W piątek pogoda już napawała nas optymizmem i zachęcała do zwiedzania przepięknych, otaczających nas terenów. Na początku odwiedziliśmy ruiny zamku w Mirowie, a kolejno  zamek Bobolice. Finał uroczystości zapoczątkowało nabożeństwo pokutne, które rozpoczęło się o godzinie 14:00 w Archikatedrze św. Rodziny. Kolejnym punktem pielgrzymki był przemarsz ze sztandarami i chorągwiami Aleją Najświętszej Maryi Panny, podczas którego modliliśmy się o pokój na świecie. Po dotarciu na Jasną Górę uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy Św. Po zakończeniu Eucharystii każdy z uczestników pomodlił się w swoich intencjach przed Cudownym Obrazem Matki Bożej. W zadumie udaliśmy się w drogę powrotną do naszych domów. Podczas rozmów z wychowankami dowiedzieliśmy się, że  pielgrzymka ta  bardzo im się podobała, przeżyli wspaniałą przygodę i mieli również okazję aby poznać swoich rówieśników z całej Polski.