Przejdź do treści
2
3
4
Przejdź do stopki

Drugi dzień polsko- litewskiej wymiany międzynarodowej pn.” Natura- to lubię!”

Drugi dzień polsko- litewskiej wymiany międzynarodowej pn.” Natura- to lubię!”

Treść

Drugi dzień polsko- litewskiej wymiany międzynarodowej pn.” Natura- to lubię!” upłynął nam pod znakiem wizyty w Muzeum Pienińskim im Józefa Szalaya w Szlachtowej oraz wyprawy pieszej do Rezerwatu Przyrody- Wąwóz Homole. Zwiedzając Muzeum Pienińskie, wraz z uczestnikami z Litwy i przewodnikiem, mieliśmy okazję „wędrować szlakiem przeszłości regionu pienińskiego”. Podziwialiśmy wiele ciekawych pamiątek i eksponatów związanych z ziemią pienińską. m.in.: dzieła przedstawiające św. Kingę, fotografie Pienin, ludowe stroje góralskie i przykłady sztuki ludowej, wyposażenie dawnych izb góralskich itp. Dużym zainteresowaniem młodych ludzi z Polski i Litwy cieszyły się również ekspozycje poświęcone tradycyjnym góralskim zajęciom, takim jak np. flisactwo, rybołówstwo, pasterstwo czy też wyrabianie serów w bacówce.

Po powrocie z Muzeum i obiedzie wybraliśmy się w pieszą wyprawę do Wąwozu Homole. Tym razem nasza wspaniała „Natura” okazała się dla nas łaskawa i cieszyliśmy się spokojna, słoneczną i ciepłą pogodą. Podczas przeprawy przez Wąwóz podziwialiśmy piękno pienińskiej przyrody i górskiej roślinności. W trakcie odpoczynku przy „kamiennych księgach”, czyli wapiennych skałach wysłuchaliśmy legendy wedle której w księgach tych zapisane są wszystkie losy ludzkie. Dużym zainteresowaniem młodzieży cieszyła się również wizyta w bacówce, gdzie mogliśmy obserwować stado owiec, krów i kóz oraz roztaczającą się wokół górską panoramę. Podczas wyprawy każdy z uczestników wykonał zdjęcie obiektu przyrody, spośród których w czwartek, w drodze konkursu wyłonimy najciekawsze i nagrodzimy pucharem.

Po powrocie, choć trochę zmęczeni górską wędrówka, przystąpiliśmy do podsumowania wrażeń dnia i działań ewaluacyjnych metodą „walizki i kosza”. Ciekawe, co przyniesie nam jutrzejszy dzień...

Ewelina Chlebek

Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+.

145965